söndag 10 april 2011



Idag är det en solig dag när våren är på intåg,det känner jag för jag är tjock i halsen o har ont i halsen.Pollenallergi antagligen.Och jag ska ut i skogen.Älvsjöskogen,där finns alkärret o däri finns grodor,men inte ännu.Ska ta mej en titt där med min kamera,eftersom jag aldrig har varit där.Tänker utforska stockholms friluftsområden som står utmärkta i en utmärkt liten "bok" som stockholms friluftsfrämjande har.Ska leta efter vårtecken med min käraste vän,kameran.
Annars känner jag mej olidligt ensam.men tänker då,att jag kan känna mej olisligt ensam i ett parhörhållande,eller i en grupp,där jag inte kommer till min rätt.Så ensamheten är inget utanför mej själv,den är något jag skapar själv.
men att ha ngn vän,med sej i skogen,med en kamera kanske åxå,att dela massäck med.
men jag är ju vän med mej själv ändå.jag kan umgås med ensamheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar